|
Dobrý deň, chcel by som sa spýtať či povinnosť používať registračnú pokladňu pri podnikaní majú všetci podnikatelia alebo sa jej používanie vyžaduje len pri určitých podnikateľských činnostiach. Ďakujem.
|
|
|
|
|
Ahoj, využívanie elektronickej registračnej pokladne pri podnikaní upravuje 289/2008 Z.z. zákon o používaní elektronickej registračnej pokladne. http://www.szk.sk/legislativa/zakon-o-pouzivani-registracnej-pokladnice/ Podľa uvedeného zákona musia podnikatelia používať ERP v prípade, keď prijímajú platby za tovar a služby vo forme peňažnej hotovosti alebo elektronicky, prostredníctom platobnej karty. Zákon stanovuje aj výnimky, pri ktorých podnikateľ nemusí používať registračnú pokladnicu. Prehľad podnikateľských činností, na ktoré sa povinnosť požívania ERP nevzťahuje je uvedený v § 3, ods. 2. Registračnú pokladňu tak nemusí mať napr. podnikateľ, ktorý predáva tovar na dobierku prostredníctvom internetového obchodu. Pokiaľ však pri podnikaní ponúka aj možnosť osobného odberu a následnej platby v hotovosti alebo formou platobných kariet, mal by prijatú platbu zaevidovať v registračnej pokladni a vystaviť odberateľovi účtovný doklad, t.j. pokladničný účet, príp. faktúru. |
|
|
|
|
Podnikatelia môžu ako elektronickú registračnú pokladnicu využívať aj počítač, ktorý je vybavený s vlastným registračným programom a so samostatnou fiškálnou tlačiarňou. Podrobnosti stanovuje 289/2008 Z.z., § 2. Požiadavky na ERP sú uvedené v § 4.
|
|
|
|
|
|
|
|