|
Dobrý deň, má zákazník, ktorý požaduje vrátenie peňazí pri reklamácii tovaru alebo pri vrátení tovaru do 14 dní právo aj na vrátenie zaplateného poštovného ?
|
|
|
|
|
Ahoj, Vrátenie tovaru do 14 dní je možné ak bol tovar zakúpený napr. cez internetový obchod. Upravuje ho zákon 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho. Pri odstúpení od zmluvy "do 14 dní" bez udania dôvodu je podľa § 9, ods.1 predávajúci je povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy vrátiť spotrebiteľovi všetky platby, ktoré od neho prijal na základe zmluvy alebo v súvislosti s ňou, vrátane nákladov na dopravu, dodanie a poštovné a iných nákladov a poplatkov. Tým nie je dotknuté ustanovenie § 8 ods. 5. V súvislosti s vrátením poštovného je dôležitý aj § 9, ods.3, podľa ktorého predávajúci nie je povinný uhradiť spotrebiteľovi dodatočné náklady, ak si spotrebiteľ výslovne zvolil iný spôsob doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný predávajúcim. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na doručenie, ktoré si zvolil spotrebiteľ, a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný predávajúcim. Zhrnutie: Pri vrátení tovaru do 14 dní má predávajúci povinnosť vrátiť aj zaplatené poštovné, no ak si kupujúci zvolil spôsob doručenia na ktorý sa vzťahujú tzv. dodatočné náklady (napr. príplatok za expresné doručenie), tak "celkové poštovné" nemusí byť vrátené v plnej výške.
|
|
|
|
|
|
|
|