|
Dobrý deň, chcela by som sa spýtať, či je možné vytvárať a zasielať faktúry len v elektornickej forme, resp. či nie je nevyhnutné ich vyhotovovanie aj v tlačenej podobe. Zaujímalo by ma tiež, či sa na elektronickú faktúru vzťahujú špecifické, t.j. iné požiadavky ako na štandardnú vytlačenú faktúru. Ďakujem za odpoveď. |
|
|
|
|
Ahoj, Faktúra je vo všeobecnosti považovaná za účtovný záznam. Zákon 431/2002 o účtovníctve, § 31, vymedzuje 2 formy účtovných záznamov: písomnú a technickú. S prihliadaním na charakteristiku jednotlivých foriem, sa elektronická faktúra považuje za účtovný doklad, ktorý je vyhotovený v technickej forme. Podľa § 31, ods. 4, sú všetky formy účtovného záznamu rovnocenné. Elektronická faktúra má teda rovnakú "dôležitosť" ako faktúra vyhotovená v tlačenej podobe. Faktúra, bezohľadu na jej formu, by mala obsahovať zákonom stanovené náležitosti.
|
|
|
|
|
Ďakujem, v súvislosti s náležitosťami faktúry by som sa chcela ešte spýtať, či elektronická faktúra musí byť podpísaná zaručeným elektronickým podpisom.
|
|
|
|
|
Zaručený elektronický podpis je možné považovať za ideálnu formu podpisu v prípade elektronických dokumentov. Podľa zákona o účtovníctve, § 32, ods. 3, sa za podpisový záznam považuje účtovný záznam, ktorého obsahom je vlastnoručný podpis, alebo obdobný preukázateľný účtovný záznam nahrádzajúci vlastnoručný podpis v technickej forme. Na uvedené formy podpisového záznamu sa prihliada rovnako a obidve môžu byť použité na mieste, kde sa vyžaduje vlastnoručný podpis. Faktúru je tak možné podpísať aj prostredníctvom naskenovaného podpisu, pokiaľ to odberateľ akceptuje. Pri zasielaní faktúr emailom je účtovná jednotka povinná postupovať v súlade s § 33, podľa ktorého musí prenos účtovného záznamu zabezpečiť pred jeho zneužitím, poškodením, zničením, neoprávnenými zásahmi doň a neoprávneným prístupom k nemu.
|
|
|
|
|
|
|
|